Triptyque Monts & Chateaux

Vrijdag: Antoing – Quevaucamps 177km
Het was al snel te merken dat het niveau hier de komen de dagen behoorlijk hoog ging zijn. Er werd hard gereden maar alles kwam op het einde van de rit terug samen en de IMG_1174massasprint was onvermijdelijk. Ik mengde mij niet in de sprint en eindigde achteraan in het peloton als 112de.

Zaterdag : Tijdrit Bernissart 10km
Een vlak parcour , een kleine tegenvaller ik werd 105de op 1.01min van de winnaar.

Zaterdag : Château d’Estaimbourg – Mont de l’Enclus 95km
Het duurde even voor ik een goed gevoel kreeg in de benen maar tijdens de 2de van de 3 doortochten op de steile aankomst helling (kluisberg) ging het terug goed. Uiteindelijk werd er gesprint met een groep van 60 renners , ik werd 40ste.

Zondag : Château de Beloeil – Tournai 163km
Dit zou het zwaarste parcour worden met 10 zware hellingen. Na een 30 tal kilometer trok ik in de aanval met 8 renners om zo al een voorsprong te hebben richting de hellingen, het peloton gaf geen cadeaus en we moesten hard rijden om maximum 1min voorsprong te nemen. De samenwerking verliep niet optimaal en we werden terug genomen na 80km net voor de lastigste kassei helling. Het was even aanklampen na de ontsnapping. Ik eindigde in het uitgedunde peloton als 69ste.
IMG_1157IMG_1159

Er finishte 99 renners van de 153 die vrijdag starten.
In het algemeen klassement  werd ik 44ste op 1.43min
Het werd een redelijk geslaagde 3 daagse.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

